magandang araw - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu magandang araw - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu

magandang araw

Door: klaravercammen

Blijf op de hoogte en volg Klara

10 Maart 2012 | Nederland, Amersfoort

Hallo Allemaal!
Hier ben ik dan. Midden in Manilla in een internetcafe.. ik moet zeggen dat ik toch best last had van een cultuurshock en een jetleg. De vlucht was echt een hel. Het eerste stukje tot dubai ging nog wel, maar daarna duurde het echt eeuwig voor ik er was en ik was super misselijk. Dat we dan steeds allemaal eten kregen van de emirates hielp niet echt.. na een tijd besloot ik dat dan ook maar over te slaan.. De filipina's die naast me zaten vonden dat best raar en begrepen niet dat ik de ozo lekkere rijst met een prutje niet wou eten..
Maar toen kwam ik aan en ging alles redelijk snel. Baggage halen, door de douane en daar stond Bert samen met Vincent een Filipino van de IFI hier me op te wachten! Dat was zo fijn.. :) We gingen naar het hotel en was er eindelijk even rust.. We hebben nog ergens wat gedronken met wat mensen en daarna was ik blij dat ik naar bed kon. Gisteren heb ik een telefoon gekocht hier met duo simkaart, dus mijn oude nummer doet het ook nog gewoon alleen heb ik nu een filipijns nummer om te antwoorden. Verder over Manilla: Gekkenhuis! Iedereen rent door elkaar, auto's die constant toeteren om alles (zelfs om te vertrekken), op elke hoek van de straat staan wel een paar agenten met geweren en gewoon hele gezinnen die op straat leven.. Gisterenavond zaten we nog even in een park en zoveel kinderen die dan komen bedelen.. terwijl de ouders dan gewoon thuis zitten en te lui zijn iets te doen.. Dat vind ik tot nu toe samen met het eten dan het moeilijkste om aan t wennen..
Vanmiddag gaan we naar Odiangon, eerst 3uur met de bus en dan van 8uur s avonds tot 3uur s nachts met de boot. Volgens Bert is het daar heel chill, kunnen we lekker relaxen en zwemmen! Daar verlang ik nu best naar :)
Zo dit was even een update van de afgelopen dagen.. Het gaat goed met me en ik heb het hier prima naar mijn zin! Alleen het tijdsverschil is best irritant.. hier is het nu half 10 terwijl het bij jullie midden in de nacht is.. dus iemand op skype of facebook treffen is erg lastig! Gelukkig kunnen we mailen (en smsen) ;)
Ik hoop dat het goed met jullie gaat! :)
Liefs! Klara

  • 10 Maart 2012 - 08:01

    Vera:

    jeeeej ik ben de eerste!! Maar klinkt spannend klaar, en lekker druk! ik zie het helemaal voor me die drukke straten enz ;) En klinkt leuuuk waar jullie heen gaan! niet zeeziek worden op de boot he ;) en daarna lekker chillen! genieeet klaartje, kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal! :D xxxxxxxxxx

  • 10 Maart 2012 - 10:27

    Emma:

    Ahh Klaartje, wat heb je alweer veel meegemaakt! Ik ben blij dat je bij Bert bent en dat je dar helemaal veilig bent aangekomen. En zo leuk je verhaal te lezen nu :) Ga maar lekker uitrusten daar op dat eiland! <3

  • 11 Maart 2012 - 14:10

    :

    Jeetje zeg! Het leven daar is wel heel erg anders..! Gun jezelf alle tijd om een beetje te akklimatiseren en te ont-jetlaggen oke? En geniet ervan :)

    Kuskuskus <3

  • 11 Maart 2012 - 16:00

    Ria:

    Mooi Klaar dat je goed bent gearriveerd en inmiddels met Bert aan het chillen gaat. Hoe kwam het dat je zo misselijk was? Had je geen reistabletten ingenomen? Kun je ook lekker van slapen hoor. Primatour heten ze in Nederland.
    Nou veel plezier en gr. ook aan Bert,
    R

  • 12 Maart 2012 - 22:42

    Jara:

    Hee!! Woooow die foto's zien er echt goed uit:D Lekker weertje daar zo te zien! Veel plezier nog:)! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

De Filipijnen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Circusshow!

18 Mei 2012

Het echte Filipijnse leven.

25 April 2012

Alweer 12 dagen in het weeshuis

30 Maart 2012

Het weeshuis!

18 Maart 2012

Een weekje lekker op vakantie!
Klara

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 25699

Voorgaande reizen:

07 Maart 2012 - 01 Juli 2012

De Filipijnen

Landen bezocht: