Circusshow! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu Circusshow! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu

Circusshow!

Door: klaravercammen

Blijf op de hoogte en volg Klara

04 Juni 2012 | Filipijnen, Manilla

Maganda Umaga (Good Morning!)

Zaterdag middag was de afsluiting van ons circus project hier. Na de afgelopen week hard acts in elkaar te hebben gezet en geprobeerd steeds iedereen te verzamelen. We hebben een voorstelling gegeven. Eerlijk gezegd waren we heel verbaasd dat het uiteindelijk echt door ging. Het ging allemaal erg op zijn filipijns, zonder haast en zonder zorgen. Echter voor ons was het wat frustrerend, het regende namelijk heel hard de hele tijd. Zij gingen echter grappen maken en gewoon lachen om de regen. Daar kunnen wij nog wat van leren, frustratie had natuurlijk geen enkele zin. De oplossing van de staff was: ‘Let’s wait for a while!’. Toen dan eindelijk de regen even stopte dachten wij laten we snel beginnen, maar toch namen we alle tijd voor de voorbereidingen, schmincken, verkleden en versieren. De show was echt heel erg leuk! De kinderen hebben zoveel geleerd en ze waren zo trots om alles te kunnen laten zien. De kinderen vonden het jammer dat het project is afgelopen, maar ze waren blij verrast dat ze de spullen mochten houden. De diabolo’s zijn zo goed gebruikt de afgelopen weken dat de touwtjes het bijna allemaal begeven hebben. We hebben ze beloofd om in Manila nieuw touw voor hen te zoeken zodat ze verder kunnen oefenen. Ze gaan het ook project ook verder voortzetten, nu de kinderen de basis kennen is het makkelijk om zelf verder te oefenen en ze kunnen het elkaar ook leren.

De afgelopen weken waren een unieke ervaring, maar niet altijd makkelijk. Het hele idee circus was hier nieuw, ze hadden eigenlijk geen idee wat zo’n show inhoud en dat maakte het soms lastig om iets over te brengen. De motivatie ging een beetje op en neer en dat maakte het voor ons ook soms moeilijk om het voort te zetten, omdat we graag iets wilden toevoegen en niet iets opleggen wat ze eigenlijk niet willen. Toen we erachter kwamen dat de staff ons echt wel wilde helpen als we daarom vroegen ging het allemaal een stuk makkelijker. We kwamen er achter dat we meer discipline in ons oefenen moesten voegen en dat soms streng toespreken niet erg is. Dat was nieuw voor ons en heel erg leerzaam. We merkten dat we erg flexibel zijn en soms werkten dat tegen ons. We zijn erg trots op het resultaat en het was vooral leuk om te horen dat iedereen het erg gewaardeerd heeft wat we hier hebben gedaan. Vandaag is school weer begonnen dus zit onze tijd er officieel op. Vanavond gaan we ze trakteren op wat extra fruit en geven we hen nog een aandenken met foto’s. Het is moeilijk voor ons om hier weg te gaan. Na zo intensief hier te hebben geleefd en te hebben gedeeld. Het geeft ons echter een troost dat we hier toch nog terug komen aan het eind van de maand voordat we echt naar huis gaan. Ondanks dat het lastig is hebben we heel erg veel zin om lekker op vakantie te gaan. We hebben onze hangmat al vast gekocht zodat we lekker op het strand te kunnen liggen zodat we lekker kunnen relaxen en terug kijken op onze tijd hier. Het was leerzaam en intensief, maar vooral heel erg leuk om zo lang samen met de kinderen te zijn. We hebben ze echt leren kennen en we waarderen het enorm dat we deze kans hebben gekregen. We hadden dit niet willen missen.

Liefs! Karlijn en Klara

Bijgevoegd een link naar het filmpje van de circusshow:

• 04 Juni 2012 - 12:51

Jeetje meisjes,
    Ik kan niet goed zeggen hoe trots ik op jullie ben! Ik vind het zo ongelofelijk wat jullie voor elkaar gekregen hebben.. Het filmpje is zo leuk en de kinderen zien er zo gelukkig uit. Reken maar dat jullie echt veel voor ze betekend hebben en dat dit echt iets is waar jullie zo trots op mogen zijn...
    Geniet van de welverdiende vakantie, liefjes!

Ik mis jullie en verheug me er stiekem ook heel erg op om jullie hier weer te kunnen knuffelen.
    Nog een fijne tijd daar aan de andere kant van de wereld!

Heel veel knuffels, liefs en kusjes
    Mirjam <3

• 04 Juni 2012 - 18:43

Roel:

Klinkt goed dames! leuk filmpje ook, doet me een beetje denken aan dat acrogym dat we op school moesten doen ;)
    Heel veel plezier voor de rest nog, geniet ervan! xxx

• 05 Juni 2012 - 18:21

Ria:

Nou wat geweldig dat jullie project uiteindelijk zo goed is uitgepakt. Geniet maar lekker van jullie welverdiende vakantie!

Groetjes, Ria

• 12 Juni 2012 - 08:33

Maria:

Geweldig wat jullie samen met de kinderen bereikt hebben. Wat een plezier hebben zij en wat zijn ze trots! Dat mogen jullie ook zijn.

Ik vond het leuk om het te volgen, geattendeerd op jouw reis door de website van OKJ.

Geniet van de vakantie!

maria