Hop naar het weeshuis op de Filipijnen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu Hop naar het weeshuis op de Filipijnen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Klara Vercammen - WaarBenJij.nu

Hop naar het weeshuis op de Filipijnen

Door: klaravercammen

Blijf op de hoogte en volg Klara

29 Januari 2012 | Nederland, Amersfoort

Lieve familie en vrienden,

Zoals jullie misschien al gehoord hebben vertrek ik 7 maart naar de Filipijnen.
Ik ga daar de eerste twee weken met Bert rondreizen om te zien wat hij al die tijd heeft uitgespookt, na deze twee weken ga ik naar een weeshuis twee uur rijden van de hoofdstad, Manilla. Het weeshuis, Bahay Aurora, is opgezet door een Nederlander en een Filipijnse. Er wonen 45 wezen, straatkinderen en mishandelde/verwaarloosde kinderen tussen de 3 en 19 jaar oud. Overdag gaan de kinderen naar school en dan wordt het terrein gebruikt voor de dagbesteding van geestelijk gehandicapte kinderen die in de buurt wonen. Deze kunnen niet naar school en zijn daardoor hele dagen thuis, vaak zorgt dat voor veel spanning en veel van deze kinderen worden na een tijd op straat gegooid door hun ouders. Daarom vangt Bahay Aurora deze kinderen overdag op zodat ze thuis kunnen blijven wonen.
In de tijd dat ik daar ben hebben de kinderen zomervakantie, dat betekent dat zij samen met de geestelijk gehandicapte kinderen constant op het terrein zijn. De eerste maand ga ik met deze kinderen, omdat ik erg actief met circus geweest ben, hen circusworkshops geven. De tweede en derde maand dat ik daar ben komt een vriendin van mij Karlijn ook naar de Filipijnen en komt helpen om er een voorstelling van te maken. Het plan is ze te laten jongleren, diabolo's, op een slackline leren lopen (soort van koord lopen), acrobatiek, eenwieleren en dansen/zingen. Als we de voorstelling gaan maken, gaan we ook decors maken en acteerlesjes geven. Dus eigenlijk gewoon lekker actief bezig zijn. :)
Momenteel zijn we druk bezig om materialen te verzamelen. Alle jeugdcircussen hebben we afgebeld en dat levert een hoop circusmateriaal op. Ook veel mensen hebben thuis nog dingen liggen en die verzamelen we ook. In de bijlage stuur ik de folder die we hebben gemaakt om alles bij elkaar te krijgen. We zijn nu ook erg op zoek naar sponsoren zodat we de ontbrekende materialen zelf kunnen aanschaffen. Zo willen we elk kind van het weeshuis drie jongleerballetjes kunnen geven en toch van alles genoeg hebben zodat we goed aan de slag kunnen met de kinderen.
Als ik daar ben ga ik een blog bijhouden zodat ik iedereen op de hoogte kan houden van wat er met de spullen en geld gebeurd en hoe (hopelijk) leuk we het daar hebben met de kinderen. De site van mijn blog mail ik later door.

Het afgelopen half jaar heb ik hard gewerkt om al het geld bij elkaar te krijgen, dit was ook het doel van mijn tussenjaar en daarom ben ik zo blij dat ik straks eindelijk dat vliegtuig in kan stappen! :)

Liefs, Klara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

De Filipijnen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Circusshow!

18 Mei 2012

Het echte Filipijnse leven.

25 April 2012

Alweer 12 dagen in het weeshuis

30 Maart 2012

Het weeshuis!

18 Maart 2012

Een weekje lekker op vakantie!
Klara

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 25699

Voorgaande reizen:

07 Maart 2012 - 01 Juli 2012

De Filipijnen

Landen bezocht: